2013. május 8.

Hiteles dokumentum-e a Biblia? 1.


Nagyon sok kereső emberben felmerül a kérdés, mennyire hiteles dokumentum a Biblia, valóban Istentől ihletett írás teljes egészében?
A vélemények e tekintetben nagyon megoszlanak. Van, aki azt állítja, hogy a Biblia egy irodalmi és matematikai csoda. Van, aki azt állítja, papok találták ki, hogy hatalmukat a butított nép felett fenn tudják tartani.
Tapasztalatom szerint, minden embernek van a minket körülvevő világról, történésekről véleménye, elképzelése. Ez legtöbbször másoktól átvett vélemény és ritkábban saját meggyőződés.
A világról alkotott elképzelésünk egyben szűrőként is működik, ami ebbe beleillik, azt elfogadjuk, ami nem illik bele, azt elutasítjuk, nem tartjuk igaznak, elfogadhatónak. Ha megkérdezik, hogy miért? A válasz legtöbbször, CSAK.
Így van legtöbb ember a Biblia igazságával kapcsolatosan is. Határozott véleménye van róla, az egy szép mese, az emberek butítására találták ki a papok stb. Kérdésemre, hogy olvastad-e a Bibliát, legtöbbször a határozott válasz, hogy nem. Hát akkor honnan tudod olyan biztosan, hogy igazad van a Bibliával kapcsolatosan? Ha valaki cáfolhatatlan bizonyítékkal állna elő, mely bizonyítja, hogy az eredeti nyelven írott Bibliának az első betűtől az utolsóig Isten a szerzője, elhinnéd-e?
Egy volt kollégám a beszélgetésünknek ezen szakaszán közölte, hogy amit emberek írtak le az mind lehet hazugság, ezért nem hiszi, hogy a Biblia Istentől ihletett, szerzett alkotás.
Ilyen alapról kiindulva feltételezni lehet, hogy Néró császár és Mátyás királyunk sem létezett, csak dús fantáziájú emberek kitalálták. Persze, visszatérve a kollégámhoz, a Bibliát ő sem olvasta, de határozott véleménye volt róla.
Megjegyzem, hogy intelligens ember felelősséggel véleményt nem mond olyan dologról, amit nem ismer.
Tizenhat évesen elkezdtem olvasni ateista filozófusok műveit (Kant, Hégel, Bábel, Plehanov, Fauerbach), valláskritikáit, majd felnőtt koromban következett a Marxista - Leninista esti Egyetem (foxi-maxi egyetem), de itt sem kaptam stabil bizonyítékot arra vonatkozóan, hogy a Biblia Istene, csak mese.
Negyven éves koron túl egyszer munkahelyi wc-n ülve, egy újságot olvasva leltem rá Domján László kedvezményes agykontroll tanfolyamának hirdetésére. Érdekesnek találtam, jelentkeztem, nagy lelkesedéssel elvégeztem és nagyszerű eredményekkel gyakoroltam. Utána következett Majoros László radiesztézia tanfolyama, bioenergetika, valamint egy Vietnami nagymester női tanítványa tanította az univerziális energiával való gyógyítást. A témával kapcsolatosan több mint ötven könyvet kiolvastam, szinte olthatatlan szomjúsággal, azt sem tudtam félemberként csinálni.
Hetente egy nap agykontroll klubban gyakoroltuk, tanultuk, mélyítettük a megszerzett képességeinket és egymásnak adtuk át tudásunkat. A klubban voltak még reikisek, spiritiszták, a szellemtudományok minden ágából.
Határtalan önbizalom jellemzett, úgy éreztem lehetőségeim határtalanok. Naivan azt hittem, hogy a "magasabb intelligencia", akivel kapcsolatban álltunk Jézus Krisztus, de rá kellett jönnöm, hogy mindezek mögött az okkultizmus sötét erői álltak.
Csak a témával kapcsolatos lényeget szándékozom kiemelni, valóságos szellemi kapcsolatokat éltem, illetve éltünk át. Átéltem, megtapasztaltam, hogy testünktől függetlenül, abból kilépve is érzékeltem a világot, a környezetet.
Mint, amikor mozaikokból kiraknak egy fantasztikusan szép képet, úgy állt össze bennem megtapasztalásaim alapján, hogy létezik szellemvilág, valóságos kapcsolatokkal, létezik a túlvilág, a jó és gonosz szellemiséggel, ahogyan gyermekként a Bibliában olvastam.
Olvastam egy nagyon érdekes könyvet, mely egy katolikus pap valóságosan átélt szellemvilággal való kapcsolatait írta le. A megszokottnál is több Bibliai idézet volt benne, utána akartam olvasni, ellenőrizni. Eszembe jutott, hogy Édesanyámtól 15 évvel ezelőtt kaptam egy Bibliát, megkerestem a padláson, leporoltam olvasni kezdtem, először csak a könyvben jelzett idézeteket, majd azon kaptam magam, hogy többet olvastam a Bibliát, mint a könyvet.
Egy új dimenzió tárult fel előttem, megnyílt előttem a Biblia igazsága, valahogyan összeállt bennem a kép. Emlékszem 1994 tavaszán volt, éjfél után a családom már aludt, kezemben a Bibliával, még azért telve kétségekkel, letérdeltem a Biblia Istene előtt, Uram, ha tényleg létezel, ha valóban így igaz a Biblia, ahogyan írva van a sok csodálatos ígérettel, akkor ez kell nekem. Uram beismerem, bűnös ember vagyok, bocsásd meg bűneimet. Kérlek, Te légy életem ura. Mindezt nagyon őszintén gondoltam és mondtam. Valahogyan ezekkel a szavakkal imádkoztam, akkor azzal az érzéssel álltam fel térdeimről, hogy imám meghallgatásra talált és mentem aludni.
Csoda történt, másnap lélekben, szellemben újjászületve ébredtem, minden megváltozott bennem. Előtte, ha véletlenül szerszámmal a kezemre ütöttem, káromkodtam. Mostantól már az is fájt, ha valaki a környezetemben káromkodott. Az óriási változást észlelte bennem a feleségem is, te teljesen más lettél, persze ő negatív kicsengéssel fejezte ki véleményét.
Belülről éreztem, hogy keresztény közösségre van szükségem, vasárnaponként sorra meglátogattam a lakókörnyezetemben lévő felekezeteket. Legutoljára mentem a Baptista imaházba, ahová gyermekkoromban édesanyám is tartozott. Ott dobbant rá a szívem, itt a helyem.

 Hiteles dokumentum-e a Biblia? 2.

Tehát csoda történt az életemben, őszinte döntésem után, hogy a Biblia Istenének kezébe teszem életem vezetését, irányítását.
Érdekes, nem úgy éreztem, hogy egy külső elváráshoz kell igazodnom, hanem egy teljesen új, eddig számomra ismeretlen értékrend belülről fakadt, a szívem mélyéről.
Iszonyú, szinte elviselhetetlen teherként rám nehezedtek eddigi életemben elkövetett bűneim, olyan bűnök, amit előtte nem tartottam annak. Ezeket rendeznem kellett először Istennel, aki előtt semmi nem maradhat rejtve, majd feleségemmel, vállalva azt is, hogy az elkövetett és megvallott hűtlenségemért elhagy. Nagyon hálás vagyok érte Istennek és Feleségemnek, hogy a mai napig együtt vagyunk.
Sorban rám nehezedtek azok a dolgok, amikor emberekkel nem voltam korrekt, őket megkerestem, volt akitől bocsánatot kértem, volt akinek a kártalanítás lehetőségét kínáltam fel. Egyik ilyen ismerősömnél egy nagyon aranyos katolikus néninél, aki lányával és két unokájával élt együtt, bizonyságot tettem arról a Jézus Krisztusról, aki így megváltoztatta életemet és ajándékoztam nekik egy Bibliát. Féltő együttérzéssel mondta, jó dolog a hit, de nem kell azt annyira komolyan venni. Ha Valaki annyira szeret engem, hogy magára vette bűneimet, elviselte helyettem annak büntetését, életét adta ezért ott a Golgotán, Őt ne vegyem komolyan?
Olvastam egy bizonyságtételt, egy lelkész az ország távolabbi részéről utazott haza, már késő éjjel érkezett meg városába és gyalog ment át egy hídon. Látta, hogy egy részeg férfi a folyóba akarja vetni magát, hogy véget vessen életének. Gyorsan odament hozzá, megakadályozta jóvátehetetlen tettének végrehajtásában. Ez az ember elmondta, alkoholista vagyok, kirúgtak a munkahelyemről, elhagyott a családom, odavan az egészségem, teljesen kilátástalan az életem.
A Lelkész bizonyságot tett Jézus Krisztusról, hogy érte is meghalt a kereszten és meg tudja szabadítani őt is rabságának kötelékeitől. Ott az éjszakában, a híd közepén a korlát mellett letérdeltek és együtt imádkoztak és ez az ember, aki teljesen kilátástalannak érezte életét, elfogadta élete megváltójának Jézus Krisztust.
Ez a Lelkész elmondta, hogy ez a megtért alkoholista elvonási tünetek nélkül teljesen meggyógyult és megváltozott életével dicsőítette Istent.
Megtérésem előtt sok keresztény ismerősöm számára nehéz eset voltam, teljesen átitatva a materialista világnézettel, nem tudtak velem mit kezdeni, mert nagyon felkészült voltam, sem érzelmi, sem értelmi érvekkel nem tudtak rám hatni. Viszont mindig tisztelni tudtam, azokat a keresztény ismerőseimet, akinek az élete maga volt a bizonyságtétel, akikben a képmutatás egy szikráját sem láttam.
Édesanyám, aki egy egyszerű, nyolc általánost végzett drága asszony volt, nem adta fel, kitartóan imádkozott értem. Az imája nem hullott a porba, Isten megnyitotta szemem, látásom az „igazságra”, mert Jézus azt mondta, "én vagyok az út az igazság, az élet."
Most lenne egy őszinte kérdésem, ha valaki racionális ész érvekkel bebizonyítaná neked, hogy a teljes Biblia, az első betűtől, az utolsóig igaz, Istentől ihletett írás, lesz ítélet, mely után vagy a mennyország, vagy a pokol vár rád, rá mernéd bízni az életedet Jézus Krisztusra, hogy ő legyen életed irányítója, vezetője?
Ugye most mennyire elbizonytalanodtál, ha még nem tetted meg életednek ezt a legfontosabb lépését. Én annyira biztos vagyok a Biblia igazságában, hogy gondolkodás nélkül rá merném tenni az életem. Kíváncsi vagy rá, hogy miért? Nemcsak a hitemből fakad a meggyőződésem, bár ez a legfontosabb, hanem olyan információhoz jutottam Isten kegyelméből, ami az értelem oldaláról is minden kétséget kizáróan meggyőzött a Biblia hiteles, igaz voltáról.
Hallottál már „dr. Iván Panin” nevéről? Ha beütöd a google keresőbe „dr. Iván Panin” nevét, de idézőjelbe zárva, mert így szűkíti a találatok listáját, rengeteg találat lesz, de sajnos egy sem magyar nyelvű.
Ha kezünkbe veszünk egy mai modern nyomtatású bankjegyet, akkor tapasztalni lehet, hogy különböző biztonsági azonosító jelek vannak rajta. Először a bankjegy papírján a vízjelet alkalmazták. Mai bankjegyeken a vízjelen kívül még dombornyomású, tehát tapintható azonosító jelek, fémszálas csíkok, hologramok, különböző megvilágításra látható jelek vannak. Mindezeknek a célja, hogy hitelesen bizonyítják az eredetiségét és megkülönböztetik a hamis bankjegyektől.
A világegyetemben lévő információnak, tudásnak az emberiség csupán egy – másfél százalékával rendelkezik. Balgán, sok ember tagadja Isten létét és a Biblia Istentől való ihletettségét azzal a töredékes tudásával. (Ó, de sok embernek kell majd csalódnia Isten ítélőszéke előtt.) El tudjuk képzelni, hogy a végtelenül bölcs és hatalmas Isten ne gondolt volna arra, hogy hitelesítő kézjegyét elhelyezze a Biblián?
Nos, az eredeti nyelveken írott West és Hort féle kéziratokon alapuló kiadványokat vizsgálva dr. Iván Panin minden kétséget kizáróan bizonyította, hogy rajta van Isten (Divinity numerikus aláírása) hitelesítése. Miért fontos ez? Hogy igazolja a hiteles voltát és megkülönböztesse a hamisítványoktól. Egyszerűen fogalmazva, a Biblia valódi Szentírás. Ugyanezt a hitelesítést nem lehet megtalálni például az „apokrif” iratokon. Panin megvizsgált számos görög klasszikus művet, de csak egyedül a kanonizált bibliai könyveken van rajta Isten megkülönböztető, hitelesítő kézjegye.
Van egy magyar nyelven megjelent könyv is a témában, ez a legérthetőbb: Friedhelm Kőnig „A győztes oldalán” című könyve. Egy egész fejezetet szentel a témának „Bámulatra méltó új felfedezések” címmel, természetesen dr. Iván Panin megdöbbentő kutatási eredményeiről. (Privát üzenet esetén a könyv fejezetének másolatát elküldhetem.)
Az eredeti nyelven írt Biblia egy irodalmi és matematikai csoda. Ezen állításomat dr. Iván Panin 50 évig végzett kutatómunkája támasztja alá. Iván Panin orosz származású, harvard egyetemen szerzett diplomát, nyelvész és matematikus zseni. Az eredeti nyelven (Újszövetség ógörög, Ószövetség, héber ill. héber-arám) írott Bibliát napi 10-14 órás munkában kutatta, tanulmányozta 50 évig, kéziratának oldalszáma 40.000. Minden kétséget kizáróan bizonyította, hogy a Bibliát ugyan több ember jegyezte le, de egy személy a szerzője, a mindenség alkotója a dicsőséges ISTEN. A Biblia önmaga bizonyítja Istentől való ihletettségét.
Egy biztos, én döntöttem, a győztes a Golgotai hős Jézus Krisztus oldalán akarok ott állni, és nem a Sátán végeláthatatlan regimentjeiben!
Zsidókhoz írt levél 9. rész 27. vers "És amint elrendeltetett dolog, hogy az emberek egyszer meghaljanak, azután pedig az ítélet következik."
Hiteles dokumentum-e a Biblia 3.
(Az alábbi idézetek részben Friedhelm Kőnig: A győztes oldalán című könyvéből származnak.)
„A Biblia Isten hatalmas tetteinek könyve. Abban különbözik minden más könyvtől, hogy nem eszményíti hőseit (Mózes, Dávid, Salamon stb.), hanem úgy mutatja be, amilyenek valójában, indulatosak, el-elbuknak a kísértésekben. A Biblia tükör is, amely kendőzetlenül megmutatja: milyen az ember. Ugyanakkor a jó hír: Jézus Krisztus az Üdvözítő.” Ap. csel. 4,12 így ír Jézus Krisztusról „És nincsen üdvösség senki másban, mert nem is adatott az embereknek az ég alatt más név, amely által üdvözülhetnénk”.
„A Biblia önmaga bizonyítja valódiságát. Nem csak a beteljesedett próféciák, hanem az egész tartalma és történelmi pontossága mutatja isteni eredetét. Mert a történelemkutatás és a régészet azt tárja fel, amiről a Biblia beszél.
„A szó szerinti isteni ihletettség bizonyítékai magában a Bibliában találhatók. Nézzük csodálatos egységét, kimeríthetetlen mélységeit, elpusztíthatatlan voltát és összehasonlíthatatlan befolyását, ellentmondásoktól való mentességét, Jézus Krisztus csodálatos bizonyságtételeit és a hívő keresztényeknek a Könyvvel kapcsolatos számtalan személyes tapasztalatát.
Nemcsak tartalma páratlan, hanem külső formája, nyelvi felépítése is utánozhatatlan. Rendkívüli gondos szövegkutatások bizonyítják matematikai pontossággal, hogy a Biblia semmiképpen sem támadhatott csupán emberi bölcsességből.”
Fénymásoltam egy fejezetet Friedhelm Kőnig: A Győztes oldalán című könyvéből, melynek fejezetcíme: Bámulatra méltó új felfedezések. Ezt a kimásolt fejezetet 2012. év nyarán, egy délelőtti istentisztelet előtt odaadtam pár mondatos ismertető kíséretében Lelkészünknek, akinek hatalmas tárgyi tudását, ismeretét nagyra tartom, véleményét kértem az írással kapcsolatban. Az alkalom után láttam, hogy utolsó padon hagyta az írást, utána vittem és kicsit kényszeredetten eltette. Két hét múlva rákérdeztem a véleményére, elmondta, hogy az zsidó kabbalisztika, mellyel nem ért egyet.
Utána néztem az interneten a kabbala fogalmának, valóban a kabbala, mint tan nagyon széles skálán mozog, részben lefedi az okkult tanok területét is.
A sok közül egyik meghatározása: kabbala Középkori misztikus zsidó írásmagyarázati irányzat. - kabbalisztika: a kabbalában használatos titkos eljárások, főleg betű-, szám- és névmisztika. Nemzetközi szócsalád a héber kabbálá, azaz elfogadott -ti.
Meggyőződésem, hogy a valóban okkult tanok mögött a „sötétség erői” állnak, pl. a Tarot, Rózsakeresztes lovagok tana, keleti tanok, könyvmágiák stb.
Véleményem az, ne öntsük ki fürdővízzel együtt a gyereket is. Korlátozott emberi értelemmel a mindentudó, mindenható Istennek az írott Igéről való kinyilatkoztatását akarjuk korlátaink közé szorítani? Nekem dr. Panin munkájából bőven elég Friedhelm König „A Győztes Oldalán” magyar nyelvű könyvéből a „Bámulatra méltó új felfedezések”című fejezet, munkásságának többi része nem érdekel.
Dr. Iván Panin életműve a zsidók számára egyértelműen bizonyítja, hogy az Újszövetségi Biblia ihletője, értelmi szerzője, ugyanúgy a mindenható Isten, mint az Ószövetségi írásoknak.  Ez azt jelenti számukra, hogy már nem kell tovább várni a Messiást, mert már eljött a Messiás, Jézus a testben megszületett Krisztus, neki higgyenek.
Minden ember számára bizonyítja dr. Panin életműve, a Bibliában megfogalmazott igazságot: „A teljes írás Istentől ihletett, és hasznos a tanításra, a feddésre, a megjobbításra, az igazságban való nevelésre, hogy tökéletes legyen az Isten embere, minden jó cselekedetre felkészített” (2Timóteus 3,16-17).
Vajon ennek bizonyítása a „sötétség erőinek” érdekében állna?  Azt hiszem a sötétség erőinek, ennek az életműnek elrejtése, ellehetetlenítése a célja, hadd higgyék az emberek, hogy a Biblia csak egy a sok könyv közül, melyet emberek írtak.
„Dr. Panin hatalmas tudományos munkásságának rövid, laikusok számára is érthető ismertetését adja Karl G. Sabiere, és az ő művét melegen ajánljuk tanulmányozásra. E könyv előszavában írja Albert Nobel többek között: „Az ismertetett tények meggyőzik az olvasót, hogy mind a teológusok, mind a tudósok, mind a laikusok igen nagy haszonnal tanulmányozhatják nyugalommal és megfontoltan az itt feltárt csodálatos titkokat, amelyek a Biblia eredeti szövegében rejlenek. Ez a könyv nagy értéket jelent a tudomány, valamint Istent és az igazságot kereső bibliaolvasó számára.”
Nemcsak a blog, hanem „egy könyv kereteit is meghaladná, ha kimerítőbben akarnák szólni ezekről a tényekről, amelyek joggal érdemlik meg a csodálatos jelzőt. Mind a héber, mind a görög nyelvre - jellemző, hogy minden egyes betűnek számértéke is van. Más szavakkal, a héber ábécé mind a 22 betűje, és a görög ábécé mind a 24 betűje egy-egy számot is jelent.”
„Rendkívüli alapos kutatást végzett dr. Panin a Biblia eredeti szövegén, és ennek nyomán kimutatja, hogy az egész Biblia egyetlen terv alapján íródott. És a szöveg matematikai szerkezete az egyes szavakra, sőt betűkre nézve ugyanúgy, mint az egész Biblia egységére tekintve csak egy következtetést enged meg: a Biblia semmiképpen sem támadhatott emberi bölcsességből. Ez pedig betű szerinti isteni ihletettséget jelent.”
Hiteles dokumentum-e a Biblia? 4.
(Az alábbi idézetek részben Friedhelm Kőnig: A győztes oldalán című könyvéből származnak.)
„Egy kétkedő tényeket kíván – és meg is kapja azokat.
Különleges olvasólevél jelent meg a „Sun”-ban, a nagy New York-i napilapban 1899. november 9-én. Ebben egy bizonyos W. R. Laughlin nevű kételkedő felszólítja a bibliahívőket, nyilvánosan nevezzenek meg olyan tényeket, amelyek bizonyítják, hogy a Biblia Isten Igéje.
Erre válaszul jelentette meg dr. Panin a következő cikket, szintén a „Sun”-ban:
„Igen tisztelt Szerkesztő Úr!
Lapjuk mai számában egy bizonyos W. R. Laughlin úr kihívja ’a bibliahívők egyik élharcosát’, hogy szálljon le az arénába, és mutasson fel számára ’tényeket’. Nos itt van néhány:
            Az Újszövetség első 17 verse tartalmazza Jézus krisztus nemzetségtáblázatát. Ez a táblázat két részre oszlik. Az 1-11. versek átfogják Ábrahámtól, a zsidók ősatyjától a babiloni fogságig terjedő korszakot, amikor a zsidók önálló nemzeti léte megszűnt. A 12-17. versekben olvassuk a fogságtól Krisztus születéséig terjedő nemzetségtáblázatot.
Az első 11 vers 49 szót foglal magában, tehát hétszer hetet. Ezek közül 42, tehát hatszor hét a főnév, a többi hét nem főnév. A 42 főnév közül 35, tehát ötször hét, tulajdonnév, a többi közönséges főnév. A 35 tulajdonnév közül 28, tehát négyszer hét, Jézus férfi őseinek a neve, a többi hét nem.
Az ábécében a negyvenkilenc szó kezdőbetűje szerint a következőképpen oszlik meg:
            alfától epszilonig 21 (= 3x7)
            zétától kappáig    14 (= 2x7)
            műtől khiig           14 (=2x7)
Ebben a 49 szóban összesen 266 betű van, azaz 38x7. Ezek ábécé sorrendben ismét csak hetes csoportokra oszlanak, tehát azokban a szavakban, amelyeknek kezdő betűje
            alfától gammáig terjed összesen   84 (=12x7) betű van
            deltával kezdődő szavakban           7 (=1x7) betű van
epszilontól zétáig                           21 (=3x7) betű van
thétától iotáig                                70 (=10x7) betű van
kappától műig                               21 (=3x7) betű van
művel                                                              7 (=1x7) betű van
omikrontól phiig                            49 (=7x7) betű van
khivel kezdődő szavakban                        7 (=1x7) betű van
Mindebből kitűnik, hogy ez a nemzetségi táblázat a hetes szám művészi tervén épül fel.
Forduljunk most a nemzetségi táblázathoz, mint egészhez. Nem kívánom a benne rejlő számbeli különbségekkel fárasztani az olvasót, hiszen ez az újságjuk több teljes oldalát igénybe venné. Csak valami jellemző dolgot szeretnék kiemelni. A görögök számok helyett betűket használtak.  Alfát az 1-es, bétát a 2-es helyett stb. Ily módon minden egyes görög szó egy bizonyos összeget is jelent, amely a betűk számértékének összeadásából adódik.
Az egész nemzetségi táblázat 72 szóból áll. Ha ennek a 72 szónak a számértékét összeadjuk, az eredmény 42.364 (= 6052x7). Ez a 6052 hetes ismét csak nem önkényesen oszlik meg az ábécében, hanem hetes csoportokban: alfa és béta betűkkel kezdődő szavak 9821-et (=103x7) tesznek ki stb.
Így tehát ennek a nemzetségi táblázatnak nemcsak az első tizenegy verse van a hetes számrendszer szerint felépítve, hanem az egész nemzetségi táblázat.
Egy másik jelenség: a 72 szó 90 különböző formában fordul elő. Ha ezeket számértékük szerint összeadjuk, ismét csak 54.075 (=7725x7) jön ki, és ezek ismét csak a hetes szerint oszlanak az ábécé különböző betűi között, mégpedig hetes csoportban.
Egyik gyűrű a másikban.
Az első fejezet következő szakaszában, a 18-25 versekben Jézus születésétől szól a híradás. Összesen 161 szót tartalmaz, tehát 23x7-et. 77 szóból 28-at használ, tehát 11x7-et, 105 különböző alakban, tehát 15x7-ben. A Józsefhez szóló angyal a 77 szóból 28-at használ, tehát 4x7-et, nem használ fel 49-et, tehát 7x7-et. 105 alakból az angyal csak 35-öt, azaz 5x7-et használ fel, és 70-et, tehát 10x7-et felhasználatlanul hagy. Ábécé sorrendben ez a 77 szó ismét csak hetes csoportokra van felosztva, ugyanúgy 105 alak, mint ahogy az előforduló összes 161 szó.
A 77 szó számértékének összege 52.605 (=7515x7). A 105 szóalak összege 65.429 (=9347x7), ugyancsak különböző betűk hetes csoportosításával.
Az a tény, hogy az angyali szózat önmagában hetes rendszert képez, olyanná teszi az egészet, mint amikor az egyik gyűrűben egy másik, az egyik kerékben egy másik van. Ha Laughlin úr egy hasonló történetet tud összehozni 160 szóból, mégpedig a hetes szám hasonló rendszerével, ami a szavak számértékét illeti, akkor minden elismerést megérdemel. Szívesen adunk neki két hónapot, hogy ezt megkísérelje. Máténak nyilván alig került az egész két hetébe.”
Tökéletes összhang
„Máté evangéliumának második fejezete Jézus gyermekkoráról tudósít………
Mindezeknek a beszédeknek számszerű sajátosságai oly határozottak, hogy bizonyos mértékig mintegy tucat gyűrűként illeszkednek egymásba, s ezek mindegyike önmagában tökéletes, és ugyanakkor összhangban marad az egésszel.
Ha Laughlin úr tud írni egy fejezetet, oly módon, ahogyan azt Máté tette, és ez a fejezet 500 szóval és nagy számú, egymásba fonódó, egymással egybehangzó matematikai számítást tartalmaz, s le tudja írni ezt mondjuk öt év alatt, akkor elismerést érdemel. Feltesszük, hogy Máté nem vett a munkához több időt igénybe, mint egy esztendőt.
Máté evangéliumának több száz ilyen szakasza között nincs egy se olyan, amely ne hordozná ugyanezeket a feltűnő matematikai jellegzetességeket. Csak minden egyes következő szakaszban egyre nehezebbé válik a kombináció és a szerkezet, mégpedig nem számtani arányban, hanem hatványozottan……..
Így pl. evangéliumának utolsó fejezetében képes pontosan hét olyan szót használni, amelyeket előzőleg sehol sem találunk. Vagy pedig pontosan 140, tehát 20x7 olyan szót használni, amelyek az Újszövetség többi részében sehol sem fordulnak elő. Könnyű tehát kiszámítani, hogy Laughlin úrnak legalább néhány száz évre volna szüksége ahhoz, hogy Máté evangéliumához hasonló könyvet írjon…..
De, hogy Máté ezt megtette, annyi bizonyos. És ez egyszerűen csoda. Úgy áll előttünk, mint még valami sohasem létezett irodalmi - matematikai csoda, teljesen megmagyarázhatatlanul, utánozhatatlanul. Ez az első ’tény’, amelyen Lauglin úr elgondolkozhat.
A második tény még ennél is fontosabb. Ahogy mondottuk, Máté pontosan 140, azaz 20x7 olyan szót használ, amelyet nem találunk sehol másutt az Újszövetségben. Honnét tudhatta, hogy Márk, Lukács, János, Jakab, Péter, Júdás, és Pál nem fogják használni ezeket a szavakat? Ha elejtjük ezt a képtelen föltételezést, hogy Máté előzőleg ezt megbeszélte velük, akkor nem marad más ésszerű magyarázat, mint hogy az evangélium megírása előtt már kezében volt az Újszövetség valamennyi többi könyve. Eszerint tehát Máté evangéliuma lenne a legutoljára keletkezett újszövetségi irat.”
Hogyan lehetséges ez emberileg?
Hiteles dokumentum-e a Biblia? 5.
(Az alábbi idézetek részben Friedhelm Kőnig: A győztes oldalán című könyvéből származnak.)
Ez valóban izgalmas kérdés, hogyan lehetséges ez emberileg?
„Igen ám, csakhogy Márk evangéliuma ugyanezeket a számszerű vonásokat mutatja. Ezek szerint Márk éppoly tüneményes martematikai és irodalmi csoda, mint Máté. És a fentebb megállapított elv szerint, hogy Máténak kellett utoljára írni, az is bizonyos, hogy Márknak ugyanezt kellett tennie. Azaz, Máté kétségkívül Márk után írta volna meg az evangéliumát, illetve Márk csakis Máté után írhatta volna meg a magáét.
Csakhogy még azt is meg kell mondanunk, hogy Lukácsnál ugyanezt figyelhetjük meg, amit Máténál és Márknál. És ugyanezt Jánosnál, Jakabnál, Péternél, Júdásnál és a Zsidókhoz írt levél szerzőjénél. Így tehát már nemcsak két csodálatos matematikai és irodalmi lángésszel van dolgunk, hanem összesen kilenccel, aki közül mindegyik az összes többi után írta meg a maga könyvét.
De még ez sem minden. Mivel Lukács és Péter két-két könyvet írt, János ötöt, Pál tizenhármat, kimutathatóan mindegyikük a többi után írta meg a magáét, így tehát van 27 könyvünk, amelyek mindegyike utoljára íratott meg.
Hasonlóképpen kimutatható, hogy a görög szöveg 537 oldalának mindegyikét (a Westcott és Hort kiadása szerint) ugyancsak utoljára írták meg. Ugyanígy az Újszövetség valamennyi szakaszát, amelyekből olykor több is van egy-egy oldalon. Mindenütt ugyanazokat a jelenségeket tapasztaljuk, és nincs emberileg lehetőségünk ezt megmagyarázni. Teljes lehetetlenség, hogy mind a kilenc szerző utoljára írjon. Ugyanígy képtelenség, hogy 27 könyv 537 oldala, szakaszok ezrei utoljára íródtak volna.
Tegyük fel azonban, hogy egyetlen szellemiség uralkodott az egészen és rendezte el, mert akkor a probléma a lehető legegyszerűbb és legtermészetesebb módon oldódik meg, olyan könnyen, mint egy matematikai egyenlet. Csakhogy ez azt jelenti, hogy az Újszövetség minden egyes szava, minden egyes betűje és vesszője Istentől ihletett.
Mindehhez még csak annyit tennék hozzá, hogy ugyanilyen módon bizonyítható: az Ószövetség is betű szerint Istentől ihletett.
Eddig szól Dr. Panin hozzászólása a „SUN” című New York-i napilapban. Cikkére számos észrevétel érkezett a szerkesztőségbe, de válasz egy sem. Mert érvelését megcáfolni csak kétféleképpen lehet:
Először is ki kellene mutatni: lehetséges két vagy több könyv mindegyikét a többiek után írni, hogy a kilenc szerző képes arra, hogy mindegyik a másik nyolc után írjon, hogy 27 könyv és 537 oldal mindegyike a többiek után íródott. Másodszor: be kellene bizonyítani, hogy a feltárt tények nem tények. Azt, hogy a görög ábécé alfája nem áll az egy, a beta a kettő, a gamma a három stb. helyett. Be kell bizonyítani, hogy az összeadások nem egyeznek, röviden: az egész számítás csaláson, hamisításon, kitaláláson alapul.
Ebből a célból a teljes nyilvánosság előtt felszólítottak neves racionalista tudósokat, mutassák ki, hogy az itt említett tények tévesek. Egy kilenc tagból álló szakértői bizottság fogott neki a feladatnak, köztük három egyetemi rektor. Ez a bizottság azonban képtelen volt e tényekkel szemben bármit is felhozni.
Marad az igazság: „A teljes Írás Istentől ihletett…” (2 Tim. 3,16). A Biblia önmaga igazolja és erősíti meg a tényt, hogy Isten Igéje.” (Eddig tartott az idézet a könyvből)
Dr. Panin még 1942-ben bekövetkezett halála előtt kutatta a héber irodalmat, szó szerint több ezer könyvet vizsgált át, hogy a Biblián kívül találhatóak-e ilyen matematikai minták, de nem talált sehol másutt. Ugyanilyen kutatásokat még mások is végeztek, szintén hasonló eredménnyel. Megemlítek még egy érdekességet, megmérték a Golgotának, ahol Jézust keresztre feszítették, tengerszint feletti magasságát, mely 777 méter. Lehet, hogy véletlen?
Vajon hogyan hatott és hat rád ez a teljesen újszerű információ a Bibliáról, amely teljes egészében megcáfolhatatlan tényeken alapul? Ezek után mást jelent-e számodra a BIBLIA?
Történt még ifjúkoromban, a plébánosunk ma már idős korban lévő Szegedi László „atya” családlátogatásra jött hozzánk. Segítségünket kérte, mert a Fiunk ki-ki maradozott a hittanórákról. Akkor meggyőződésem biztos tudatában közöltem vele, olyan programokat szervezzen a gyermekemnek, hogy szívesen menjen, én megadtam a lehetőséget, hogy beírattam, a többi a maga dolga, közöltem én így látom elintézettnek a dolgot, mert meggyőződéses materialista vagyok. Nem állt le velem vitatkozni, csak szelíden mosolygott. Most már tudom, hogy milyen ordító badarságot mondtam, mert a meggyőződéses és materialista fogalmak teljesen kizárják egymást, mert ha valaki meggyőződik a tényekről, hasonló eredményre jut, mint én. Aki materialistának vallja magát, azt vagy nagyon megvezették, vagy egyszerűen csak kevés információval rendelkezik.
Előbb, utóbb kivétel nélkül mindannyiunk életében eljön az idő, amikor földi pályafutásunk végén hallhatatlan lelkünk átlépi a „határsorompót”, és majd ítélőbírónk elé kell állni. A Bibliát olvasva, már most következtethetsz arra, hol fogod eltölteni az örökkévalóságot. Szilárd meggyőződésem, az ember életének legnagyobb horderejű kérdésének kell lennie, hogy hol töltöm el az örökkévalóságot az arasznyi földi lét után? Örök élet, vagy örök kárhozat?
A döntés kizárólag a Te kezedben van. (Mózes ötödik könyve 30. rész 19. vers). "Tanúul hívom ma ellenetek az eget és a földet, hogy előtökbe adtam az életet és a halált, az áldást és az átkot. Válaszd hát az életet, hogy élhess te és utódaid is!"
Én döntöttem, nem akarok bizonytalanságban lenni életem legnagyobb horderejű kérdésében. Mert Jézus Krisztus a golgotai hős visszajön, győztesként ítélni élőket és holtakat. Én Őt választottam, aki magáról azt mondja: (Máté 28,18) „Nekem adatott minden hatalom mennyen és földön”, teszem ezt azért, mert a „Győztes oldalán” akarok állni.
Email címem: sarepta50@gmail.com
Joó István

Nincsenek megjegyzések: